Samo je jedan način da izbjegnemo izrazito negativne posljedice za planetu - moramo početi konzumirati mnogo manje, jer danas trošimo brzinom većom od one koja je Zemlji potrebna da obnovi svoja prirodna bogatstva.

Međunarodni dan bez kupnje obilježava se petak nakon američkog Dana zahvalnosti, poznatog i pod nazivom Crni petak, na koji trgovine poznatih marki spuštaju cijene svojih proizvoda i za 80 do 90%, što izaziva velike gužve u trgovinama diljem svijeta, prilikom kojih su česte tučnjave, ozljede, pa i smrtni slučajevi. Poticanje na suzdržavanje od nepotrebne kupovine. Njime se simbolično skreće pažnja javnosti na negativne posljedice potrošačkog društva i konzumerizma kao društvene pojave potaknute sve jačom globalizacijom. Obilježavanje Međunarodni dan bez kupnje najčešće je popraćeno mirnim prosvjedima  ispred velikih trgovačkih centara, javnim razmjenama korištene odjeće i obuće te predavanjima o važnosti reciklaže i ponovne uporabe starih ili veći korištenih proizvoda.
Službena krilatica ovog dana je Sad je dosta, koju je izgovorio i Ted Dave na prvom obilježavanju dana, ogorčen stalnim pritiskom medija koje tjeraju na kupovinu.
 
Od samih početaka događaj je bio slabo ili nikako pokriven u mediji zbog svojih protupotrošačkih poruka, od kojih mediji djelomično i žive. U razvijenim zemljama, poput SAD, zemalja Zapadne Europe, Japana i sl. ukoliko je obilježavanje dana popraćeno, gotovo uvijek je prikazano u negativnom svjetlu. Njemački aktivisti su izbjegavanje izvještavanja ili iskrivljavanje činjenica u medijima su prozvali informacijska gerila.
Zagrepčani ga obično provode  u - dućanima. Trgovački centri su prepuni kupaca koji su nemilice u kolica trpali proizvode i nije ih dirala činjenica da širom svijeta stanovnici pokušavaju na taj dan izbjeći dućane, smanjiti nepotrebnu potrošnju i otrgnuti se dikatatu vremena koje nalaže bjesomučnu potrošnju.

"Za mene je danas samo obična subota. Svake put kad odlazim u veliki šoping posvađam se sa suprugom. On mi predbacuje da previše kupujem. Ima pravo - uvijek se branim da kupujem hranu i stvari za kuću, ali kad iz vrećica izvadim još jedan šampon, on me uzme za ruku, odvede u kupaonu i pokaže naslagani niz punih bočica koje već tamo stoje" - kazala je kroz smijeh Jasna Kraljević, tegleći s prijateljicom pune vreće stvari iz shopping-centra. Upravo su takve potrošačke navike ljudi inicirale proglašenje Međunarodnog dana nekupovanja. Inicijativa je krenula prije 12 godina iz Kanade, kad je njen pokretatelj - Ted Dave - ogorčen stalnim pritiskom medija koje tjeraju na kupovinu i ozbiljnijim posljedicama koje prekomjerena potrošnja ima po svijet, jednostavno zaključio : "Sad je dosta!", što je postala i krilatica aktivista koji podržavaju taj dan. Već sljedeće godine, unatoč slaboj pokrivenosti događaja tiskovnim i digitalnim medijima, prosvjedi su održani u gotovo svim saveznim državama SAD-a.

U Njemačkoj se održava od 2000. godine pod vodstvom protuglobalizacijske udruge Attac koja je potaknula osnivanje sličnih udruga i zajednica u Francuskoj, Italiji, Ujedinjenom Kraljevstvu i drugdje. Tijekom 2000-ih dan se počeo obilježavati i u Južnoj Africi, Australiji, Južnoj Americi i preko 60 drugih zemalja svijeta. Veliku ulogu u širenju protupotrošačkog pokreta imao je i utjecajni kanadski časopis Adbusters i njegov osnivač Kalle Lasn.

Baš je doba prije Božića idealno da se pažnja usmjeri na nepotrebnu i prekomjernu kupovinu. Ne samo da je šoping postao stil života, već se uz njeg vežu i drugi momenti. Trošenje novca, ali i zagađenje okoline od tona smeća koje nastaju od proizvoda koji nam uopće nisu trebali.

Dan je to kada bi se trebali prisjetiti nekih drugih vrednota i posvetiti se svojim najbližima.
I ne zaboravite, najbolje stvari u životu su - besplatne.