Ne maltretirajte me stalno da vodim brigu o sebi!

Odlučila sam da provesti istraživanje raznih savjeta za brigu o sebi, koje sam našla na internetu da bih vidjela može li mi neki promijeniti život (kao što tvrde self-help portali)

 

 
 
 

Radi očuvanja vlastitog zdravlja, obično se trudim blokirati suvremeni žargon koji mi ide na živce. Ne nerviraju me toliko same te reči, već način na koji ih ljudi koriste kako bi rekli nešto o sebi: da su cool ili samosvjesni, kreativni ili rukovodioci tehničkog sektora na konferenciji iz struke. Upotreba trendovskih riječi da bi ste se predstavili u posebnom svjetlu isto je kao kupovina pop-kulturne odjeće u hipsterskim trgovinama. To vam je samo verbalni kostim.

A postoji jedan popularan izraz koji me izluđuje više nego bilo koji drugi, a to je "briga o sebi". Zašto me "briga o sebi" toliko izbacuje iz takta? Možda zato što su ga prisvojili trgovci koji bi nešto da vam prodaju , kao u slučaju mnogo toga, što je ispočetka bio samo revolucionaran čin. Žao mi je, ali djeluje krajnje suvišno trpati čin udisanja zraka na listu korisnih stvari po vaše zdravlje. Ljudi su udisali zrak vijekovima a da im marketing nije govorio zašto i kako to da rade. Ili je to možda zato što nisam dobra u stvarima koje su zdrave po mene. :-) Čitavog života su mi destruktivne stvari (poput opijata) djelovale zdravo. Štoviše, u stanju sam pretvoriti skoro bilo što — čak i najzdravije stvari, kao što je zdrava hrana — u ovisnost.
Ali čini se da se nisam pošteno dala šansu pokretu komercijalne brige o sebi. I zato sam odlučila provesti istraživanje raznih savjeta za brigu o sebi koje sam pronašla na internetu na mjestima da bih vidjela može li mi neki promijeniti život.

1. Koristite planer ili kalendar da ciljano zakažete sebi vrijeme "provedeno sa samim sobom"

Ja sam usamljenik. Većinu svog života "provodim sama sa sobom". Ako budem još malo više "provodila vrijeme sama sa sobom", vjerovatno ću se pretvoriti u opasnu divljakinju i zaboraviti pričati. Na svojoj listi obaveza zapravo imam stavku "razgovaraj uživo sa jednom ljudskom osobom" kao dnevni zadatak koji mi ne polazi uvijek za rukom. Ovo, dakle, vjerovatno nije najbolja ideja.

2. Ostanite dugo u toploj kupki
Radim to svaki dan, ali kad vlada suša, tako da je to totalno govnarski potez.

3. Idite na manikuru
U redu, to definitivno radim. Ali ideja manikure kao brige o sebi je nekako čudna jer to često podrazumijeva da manikirka mora trpiti toksične kemikalije, jezive uvjete rada i dugo radno vrijeme. Drugim riječima, vršim brigu o sebi na račun drugog ljudskog bića.

4. Preskočite jutarnju kavu i donirajte novac u dobrotvorne svrhe po vlastitom izboru
Od kave dobijam napade panike, tako da je ne pijem.

5. Brinite manje o vagi ili drugoj spravi zbog koje mrzite sebe
Ne smijem posjedovati vagu, jer bi mi uništila život.

6. Napravite sebi "utješnu masku" za lice
Imam i osetljivu kožu, i hipohondriju. Kad sjedim 15 minuta sa nečim na licu za šta se tvrdi da isisava sve nečistoće iz mene, pročišćava me ili ljušti, počinjem paničariti zbog osipa koji nikad neće proći.

7. Pomazite svog psa
Ako morate pročitati članak kako biste se sjetili da pomazite svog psa, vjerovatno ne trebate imati psa.

8. Čestitajte sebi što ste dali sve od sebe i uradili nešto teško
Iskreno, teško mi je da ne dajem sve od sebe. Rad je tako savršen način za bijeg od samog sebe i postizanje odsustva emocija. Ako ćemo pravo, trebala bi čestitati samoj sebi kad ne radim apsolutno ništa.

9. Pijte puno vode
Osim kad sam stvarno žedna, voda me obično baci u depresiju. Osjećam se kao da se suviše trudim biti dobra ili nešto tome slično.

10. Sjetite se šta su sve vaši preci morali pretrpiti da bi vi došli na svijet
Kad pomislim na to šta su moji preci morali pretrpiti u židovskim zajednicama da bi ja mogla tvitati  oštre aforizme, osjećam se kao govno.

11. Trčite (ili šetajte, u ovisnosti od vašeg trenutnog fizičkog zdravlja)
Ne smatram sebe opsesivnim vježbačem, ali netko bi me možda smatrao. U stvari ne vježbam zbog svog zdravlja. Vježbam zato što se plašim u šta ću se pretvoriti ako ne budem vježbala. Kao i sa većinom drugih mojih postupaka, moju trkačku rutinu uglavnom potiče strah. Čak jednom tjedno trčim po cijeli dan i taj dan zovem "Dan tjelesne dismorfije". Dakle, za mene bi netrčanje više bilo "briga o sebi".

12. Odspavajte nakratko popodne
Spavam popodne skoro svakog dana, ali to potraje i tri sata sad ne znam je li to OK :-)

13. Sredite se i napravite nove profilne slike
Ovo je vjerovatno najgora ideja svih vremena! Promjena profilne slike znači provođenje ostatka dana na internetu, na smjenu iščekujući lajkove i prekoravajući se što sam ljudima dala do znanja da mi je bitno kako me doživljavaju.

14. Poslušajte album koji ste voljeli kao mlađi a niste ga dugo čuli
Kad slušam muziku od koje postanem nostalgična prema izmaštanoj verziji prošlosti, ispunim se neutaživom čežnjom i postanem uvjerena da je jedini način da se oslobodim te čežnje, stupiti u kontakt s bivšim sa kim ne bih smjela stupati u kontakt.

15. Učinite nešto u čemu ste nekada uživali, bilo da ste bili dobri u tome ili ne
Stvari u kojima sam nekada uživala, kao što su droge, ne mogu više raditi jer bih vjerojatno umrla. :-)

16. Poručite sami sebi nešto što nije samokritika, a ohrabrujuće je
Kad god se trudim da ne kritiziram sebe, na kraju se ipak prekoravam zato što sam i dalje prestroga prema sebi. Od svega toga mi se zavrti u glavi.

17. Nazovite majku samo da je pitate kako je
Za mene je suština brige za sebe; ne zvati majku.

18. Ispecite kolače i dajte ih prijatelju, članu obitelji ili susjedu
Ovo bi samo potaklo moj neobičan poremećaj u ishrani fetišiziranja hrane koju si ne dopuštam jesti, gledanja drugih ljudi kako jedu tu hranu i pitanja da li je ukusno u nadi da ću moći okusiti tu hranu, mi samo stvara zazubice od kojih sam nervozna.

19. Intimno upoznajte sebe
Kad bih otišla dalje od ovoga u upoznavanju sebe, pala bih u komu.

20. Okružite se stvarima koje vas usrećuju
Usrećuje me seks sa ljudima sa kojima se ne bih smjela seksati.

21. Obucite iz zabave kućnog ljubimca u šašavi kostim kako bi nasmijali druge
Učinila sam to za Noć vještica i poslije sam se sve vrijeme jela, zato što će ljudi pomisliti da sam jedna od onih što antropomorfizira i muči svog ljubimca iz estetskih razloga.
 

22. Ne zaboravite, uz samo malo svakodnevne brige o sebi, depresija će nestati
Mislim da sam konačno shvatila šta me najviše nervira u vezi sa komercijalizacijom brige o sebi: ideja da ako samo poduzmemo dovoljno umirujućih radnji, nećemo patiti zbog životnih užasa. Bolesno je postaviti jedno takvo očekivanje pred bilo koju depresivnu osobu, da ne govorim o tome da je to način da se izazove još nesreće kad dotične radnje ne budu funkcionirale. Depresija je bolest. Nitko ne bi rekao osobi koja boluje od raka da će se, ako "udahne pozitivan miris" ili se "malko raspakira", naći na putu potpunog ozdravljenja. Dakle, ajde da prepustimo obolelima od depresije i našim doktorima da se bave depresijom. A oni koji blogaju o brizi za sebe neka se drže čarapa od kašmira od 75 dolara.

Ruth Whippman
(Guardian)
Prijevod i obrada: A.D.Brkić

Komentari

Ostali članci