Kesier Karl

Karl Lagerfeld je umjetnik bez premca ima sposobnost da raditi nekoliko stvari istovremeno. Ako treba i na nekoliko jezika. Dok sjedi na nekom od antikvitetnih stolaca u nekoj od svojih kuća, čita  -na njemačkom, francuskom ili engleskom... Smišlja kolekciju za Chanel, kolekciju za Fendi, kolekciju za Chloe i kolekcije za brend sa njegovim imenom... i u glavi kompletno renovirati neku od basnoslovnih kuća koje posjeduje. Sve to prije ručka.

 

Karl Lagerfeld je rođen 1938. u Hamburgu, kao sin skandinavskog mlekarskog magnata i njegove nemačke supruge. Često napominje kako je kao dvanaestogodišnjak po tri sata dnevno trošio na učenje francuskog jezika. Takođe, priseća se kako mu je majka stalno govorila da je Hamburg za njega samo mjesto ulaska u svijet.

1952, sa 14 godina dolazi u Pariz studirati, ali kako sam kaže, najviše vremena provodio je sa umetnicima koji su tokom 50-ih godina nahrupili u Pariz... Jean Cockteau i Jean Paul Sartre. «U početku sam želio biti crtač, ilustrator, slikar ili tako nešto. Zaista nisam znao šta bih radio. Moda me je oduvijek interesirala, čak i prije nego što sam znao da se to zove moda. Volio sam odjeću koju sam gledao na remek delima velikih majstora, ali i odjeću ljudi koji su bili oko mene». Sa strašću za crtanjem, Karl odlučuje studirati kostimografiju. Zabavljao se radeći skice koje su interpretirale stilove različitih perioda.

Parizu je tokom 1954. bio u bilbordima koji su pozivali dizajnere da svoje radovepošalju Međunarodnom sekretarijatu za obradu vune. Karl je poslao neke od svojih skica za kapute, i šest meseci kasnije iz telegrama je saznao da je pobijedio u kategoriji kaputa. Na istom takmičenju Yves Saint Laurent je pobijedio u kategoriji najbolje haljine. 

Slavni Piere Balmain bio je u žiriu, i vrlo se angažirao da pomogne mladom Lagerfeldu. Kod Balmaina, Karl je ostao tri i pol godine. Tada su svi bili istog mišljenja; Karl Lagerfeld je nevjerojatno talentiran i predodređen za blistavu budućnost. Danas Karl ima puno prijatelja koji rade za Balmana, mada mnogi od njih rade i za Karla.

(Yves Saint Laurent i Karl Lagerfeld)

Sa samo dvadeset godina, Karl je postao umjetnički direktor poznate modne kuće Jean Patou -dizajnirao je dve kolekcije visoke mode godišnje. 1962. Lagerfeld je potpisao ugovor sa jednom od najvećih japanskih kuća Isetan da kreira muške i ženske kolekcije. Godinu dana kasnije Karl je napustio Patoua i počeo da radi kao slobodni umjetnik u Italiji i Francuskoj. Radio je dobro, nitko pre njega nije tako mlad, pokazivao takav talent i zanatsko umijeće  u rukama. Bio je precizan i točan... Sve do sredine '6o-ih. Negdje u to vreme rođena je i ideja o pret-a-porter kolekcijama, kao pojednostavljenoj visokoj modi koja svakome pristaje. Karl je svoj raskošni talenat uložio u nekoliko modnih kuća. Modni genije je imao jedan cilj -dizajnirati odjeću za što više različitih žena.

Chloe
Chloe je bila i ostala modna kuća koju karakteriziraju vrlo ženstvene haljine. Kada se Karl Lagerfeld pridružio kreatorskom timu za kratko vrijeme dobili su reputaciju vesele i mladalačke kuće. 

Njegove kreacije su prepune pozitivne energije, razigranih linija... A sve kombinirano na najrazličitije načine. 

Divnu odeću za Chloe, Lagerfeld je dizajnirao punih 14 godina, sve do kolekcije za jesen/zimu 1997, kada je ovu kuću u svoje ruke uzela Stella McCartny.

(Na slici lijevo je s francuskom aristokratkinjom Ines de la Fressange, bivšom muzom: „Želim joj svu sreću ovoga svijeta... dok god je ne moram gledati ili slušati o njoj." Mora da mu se gadno zamjerila...)

Fendi
Tokom 1963. godine Karl Lagerfeld sreće žene koje će imati veoma veliku ulogu i njegovom životu i njegovoj karijeri; pet Rimljanki, pet kraljica kvalitetnog krzna - Fendijeve sestre. 

Najprije su ga zamolile da im nešto malo sugerira oko kolekcija. Tako, malo po malo postale su mu druga obitelj. Nekoliko puta godišnje, Lagerfeld je dolazio u Rim samo da bi s njima radio.

Postupno je Karl proširivao njihov proizvodni asortiman, pa je modna linija Fendi počela plasirati i haljine, ručne torbe, kofere, remene i ostale modne dodatke. Sestre Fendi obožavaju Karla i za njega kažu: «Karl Lagerfeld dizajnira naše unutrašnje linije. Veliko je zadovoljstvo raditi sa njim. Bili smo godinama zajedno, praktično smo zajedno odrasli. Savršeno ga razumijemo i uvijek ima slobodu da radi šta želi. Imamo slavne klijentkinje, glumice i nobelovke... Catherine Deneuve nam je vrlo vjerna, Grace Jones također. Cijenimo sve te žene koje su odane Fendiju, bez obzira koje su klase». Uz podršku svojih prijatelja iz Chloe, Lagerfeld je počeo sa svojom linijom parfema (1975), ako što su Chloe, Lagerfeld for men i K.L., za koji kaže da budi sjećanja na njegovo djetinjstvo.

Chanel
Karl Lagerfeld je 1983. postavljen za umjetničkog direktora kuće Chanel u trenutku kada je ime ove modne kuće bilo gotovo zaboravljeno. Jedino su parfemi podsećali na legendarnu Coco. Karl je udahnuo novi život dućanima ove modne kuće! Potpuno ih je renovirao. 

Najiskusnije i najtalentiranije ruke u Parizu, mjerile su, krojile, drapirale, šivale i vezle najskuplje haljine na svijetu. 

Susret dva izvanredna talenta Coco i Karla, već kroz prvu kolekciju bio je senzacija. Karl je zadržao klasične linije Chanel stila, ali ih je na  čudesni način modernizirao  i tako je bacio novo svjetlo na tu "staru kuću". Svoj respekt prema Coco, pokazao je drsko izlažući jedan dio tijela javnosti -koljena. Kolekciju iz 1997 posvetio je Coco, podsjećajući svijet na stil njenih kupaćih kostima i legendarne male crne haljine.

Karl Lagerfeld za Karla Lagerfelda

 

 

 

 

 

Svoju liniju Karl Lagerfeld je prezentirao 1984, i od tada predstavlja po dve kolekcije godišnje sa kreacijama, koje stilski predstavljaju nastavak svega što je do tada radio. Kasnih 80-ih  počeo je da se bavi dizajnom porculana za njemačku firmu Hutchenrehter, a nastavio je raditi za film i teatar. 1986. na tržište je izbacio liniju američke sportske odjeće kojom je jednom godišnje predstavljao svoj stav prema američkom pogledu na svijet. 

Godinu dana kasnije Lagerfeld je dobio najveće priznanje modne industrije Zlatni naprstak, za kolekciju godine.

Danas, Karl Lagerfeld dizajnira preko 20 kolekcija godišnje. «Počinjem ličiti na kameleona, imam toliko ličnosti u jednom tijelu. Za mene je dizajniranje kao disanje, ne razmišljam o njemu. Kada sjednem za radni stol u Chanelu ja sam Chanel, kada sam u Rimu i sedim kod Fendija, ja sam Fendi. O novoj kolekciji počinjem da razmišljam odmah nakon što prikažem neku od njih. Kraj jedne predstavlja početak druge». Posljednjih godina možemo videti novog Lagerfelda, znatno mršavijeg. Dobra linija predstavlja novu inspiraciju za njegove kreacije, kaže on. 

Također, Karl ima hobi kupovinu i adaptacije starih vila. Specijalist je za 18. stoljeće i veoma cijenjen među trgovcima antikvitetnih nekretnina. Premda je veoma zauzet, uvijek nađe vremena pogledati  svoje kuće i dodati im poneki antikvitet ili kupiti novi komad vrijednog nameštaja...

Fotografija i ostalo...
Karl Lagerfeld je i talentiran fotograf. Objavio je veliki broj knjiga fotografija. Karl je i uspešni dizajner poštanskih marki. 

Francuska pošta izdala je dve marke koje je on dizajnirao, a na kojima se nalazi bočica Chanela No.5.

 

 

(Pista "morsko dno"  koju je sam osmislio za prezentaciju kolekcije Chanell 2012. proljeće-ljeto) Ivana Horvat

Komentari

Ostali članci