Prvo malo povijesti...wink

Prestižni i svjetski poznati šampanjac Dom Pérignon nastao je u 17. stoljeću, a akter brojnih mitova o tom skupom vinu je svećenik benediktinac Dom Pierre Pérignon, koji je ostavio velik utjecaj na proizvodnju vina u francuskoj pokrajini Champagne i šire.

Oko radišnog benediktinca isprepletene su brojne priče, od 'izuma mjehurića', do prvog upotrebljavanja čepa, mogućnosti da kušajući jednu bobu s grozda pogodi u kojem vinogradu je rasla, a jedna od netočnih legendi je i ta da je bio slijep. No i kada se oduzmu sva preuveličavanja, Dom Pérignon je svojim radom za vinarstvo postigao mnogo više od vina koje danas pod njegovim imenom simbolizira prestiž.

U Pérignonovo vrijeme nevolja je bila što su mrtvi kvasci ostajali u boci, a njihov je talog zamućivao vino i davao mu neugodan okus. Naknadnim drugim vrenjem razvije se ugljični dioksid koji mu daje lijepu pjenu i osobit okus. Problem s pjenušcima u ono vrijeme bila je druga fermentacija koja se obično odvijala u proljeće, s dolaskom toplijeg vremena. To je često rezultiralo doslovnim uništenjem velikih količina vina jer bi naglo nakupljanje ugljičnog dioksida u bocama uzrokovalo njihovu eksploziju koja se u zbijenim podrumskim uvjetima često razvila u lančanu reakciju.


A sada najava značajnog događanja...cheeky

Međunarodni salon pjenušavih vina prvi put će se održati u Hrvatskoj, u Zagrebu 11. veljače, i okupiti oko 40 odabranih slovenskih i hrvatskih proizvođača pjenušaca uz nekoliko stranih, najavila je slovenska tvrtka "RadoStne prireditve" koja takav salon posljednjih godina organizira u Ljubljani.

 Vjerujemo da će 'mjehurići' pjenušca privući i brojne posjetitelje na Salon u zagrebački Hotel Dubrovnik.



U sklopu zagrebačkog Salona održat će se B2B susreti poslovnih posjetitelja iz Hrvatske i Slovenije te medija, kao i radionice te predstavljanja i ocjenjivanja pjenušaca, dok će u poslijepodnevnim satima Salon otvoriti vrata i za ostalu publiku.

 Organizatori najavljuju i da će slovenski novinari posjetiti Zelinsko vinogorje gdje će uz kušanje pjenušaca čuti priču o zelinskom "terroiru", dok će potom hrvatski novinari u Sloveniju sa sličnim sadržajem posjete.



Kako bi što bolje promovirali pjenušava vina od 10. do 18. veljače organiziraju i u Hrvatskoj i u Sloveniji  tzv. 'sparkling week' ili tjedan pjenušca u sklopu kojeg će vinski barovi i restorani ponuditi pjenušava vina izlagača na salonima po popularnim cijenama.